söndag 14 november 2010

Lovley Fridays

Vilken helt awesome helg jag kommer att ha vecka 47! Helgen startar med fredagsmys, jag och Linnéa åker in till Kalmar stad vid lunchtid. Vi ska shoppa julklappar och adventspynt. Sedan äter vi en god middag på restaurang och avslutar kvällen med att kika på Harry Potter and the deathly hallows part 1. På lördagen bilar jag, sambon och några arbetskamrater till sambon över till Öland för att fira första advent på Strand hotell i Borgholm. Där bjuds det på ett stort julbord och underhållning av showgruppen Schlagerfeber, det utlovas massa underhållning och skratt! Söndagen startas med en frukostbuffé som heter duga och sedan blir det att bila hem och gå på julskyltningen i köpingen på eftermiddagen. Längtar längtar längtar! Det känns som om helgen blir startskottet för min älsklingstid på året. I och med helgen kommer hela den underbara julcirkusen att dra igång. Advent, julkalendern, tända ljus, pepparkaksbak, glögg och massa annat mys! När vi går in i december kommer tiden att flyga iväg. Helt plötsligt så sitter jag på tåget påväg till Borlänge, och ett ögonblick senare sitter vi på planet till Thailand. Och när vi kommer hem därifrån flyttar vi in i vårt hus! Lovley!

Fredagen som kommer ser också ut att bli härlig. Då ska jag skämma bort mig själv ordentligt med en spa-behandling på Calmar Beautyschool.
Men innan dess har jag en skolvecka att ta mig igenom, suck, med start imorgon. Söndagsångesten kom krypandes redan i fredags natt, tänka sig. Vad skulle jag int göra för att få vara rik och ta dagen som den kommer och bara göra sådant som faller mig in. Ta en weekend i NY och julshoppa, eller åka en vecka till Bahamas för att lapa lite sol. Nåja, snart är det dags för Åsa och mig att lägga oss och sola solarium för att förbereda våra bleka nordkroppar för massa sol.

Kokostopparna närmar sig,
CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar