måndag 15 november 2010

Julklappstips nr 2

Detta julklappstips går i samma riktning som det förra julklappstipset. Actionaid ger oss som bekant en chans att hjälpa fattiga familjer på södra sidan av jordklotet till ett bättre liv, men hjälp av gåvokort som innehåller allt från grisar till by-barnmorskor och bevattningssystem.

Sos barnbyar har valt en liten annan infallvinkel och ger oss i år chansen att ge bort ömhetsbevis till våra nära och kära, i form av Bus och lek, godnattkramar och sagostunder m.m. för utsatta barn.

Mitt förskolelärarhjärta smälte när jag läste om dessa. Mitt framtida yrke involverar allt de som sos barnbyar ger oss en chans att ge bort i jul. Jag sitter här tårögd och vet precis vad jag kommer att lägga under granen i år. Som tack för att jag fick en kärleksfylld uppväxt fylld av kramar, bus och lek och godnattsagor.




Men glöm inte heller bort actionaids fina gåvokort, där ni kan hjälpa en hel familj från att gå hungrig.

"Give a man a fish; you have fed him for today. Teach a man to fish; and you have fed him for a lifetime”

Välj och vraka mellan både gåvokort och ömhetsbevis, kanske mottagaren av kortet avgör vilket det blir!

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar