onsdag 20 april 2011

Onsdagen den 20 april 2011

Hemskt och jättemycket megatrött. Det är jag idag det. Dagen började 05.20 imorse med att jag fick kliva upp från min varma, sköna säng för att pallra mig iväg till jobbet. Jag infann mig på jobbet klockan 06.30 och jobbade fram till 12.30. Därefter hade jag dötid fram till 14.15 då jag påbörjade mitt andra lilla jobbpass på ett fritids i kommunen. Så tolv timmar efter att jag hoppade upp på cykeln och påbörjade min färd mot köpingen var jag hemma igen.

Vart bort till sambons mormor för att låna huckle & förkläde inför morgondagens jobb. Eftersom det är skärtorsdag ska jag och en kollega klä ut oss till påskkärringar på samlingen och bjuda på lite goda chokladbollar som jag ska ställa mig och rulla lite senare. Nu först är det dags för maaaat. Den står i ugnen och är alldeles strax klar.

Ser fram emot 4 dagars ledighet! Dessvärre är det mycket inplanerat dessa dagar.
Jag ska fortsätta att slipa mitt matsalsbord, olja bordsskivan, måla benen och under"sidan" i vitt, vi ska på påsklunch, påskmiddag, grillkväll och dop. Dessutom ska jag hinna med att vara barnvakt och städa innan min mor och syster anländer på måndag kväll klockan 21!

nu tänker jag äta och slappa lite i soffan innan jag tar tag i ckokladbollarna :)
CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar