måndag 4 april 2011

hej och hå, så kan det gå

Här nere i södern är våren kommen. Toppenhärligt att se hur snödroppar och andra småblommor kikar fram i rabatterna. Även på vår går har vi några småblommor som kikat fram här och där. Det ska bli spännande att se vad det är för växter som finns i våra rabatter i sommar. Jag och sambon fortsätter vårt pyssel inne i huset och ute på gården. I fredags fick vi våra efterlängtade vardagsrumsmöbler och i söndags åkte lite gardiner och tavlor upp. Det känns som om vi börjar komma lite iordning här hemma även om det är mycket som fortfarande saknas. I veckan kommer sambon och svärfar att lägga golv i uterummet och slita upp några utav alla hundratals buskar vi har på gården, vissa mer vildvuxna än andra.

Jag har till min stora glädje fått ett längre vikariat på en förskola här i kommunen, på en 1-3 avdelning. Jag började i fredags 1 april och kommer att vara kvar där till och med 8 juni, och eventuellt juni ut. Vikariatet är dock bara på 60% men jag hoppas att jag får jobba upp mina timmar, antingen på någon av de andra fyra avdelningarna i huset eller på någon annan förskola i kommunen.

I lördags skrev jag högskoleprovet, det var riktigt klurigt faktiskt. Antingen så kändes alla alternativ fel eller så kändes dem rätt allihopa. Hade ungefär hälften rätt på alla block förutom ett utav matteblocken där jag hade 2 rätt av 22! Hahahhaha.

Nu på fredag sätter jag mig på en buss som kommer att ta mig från mönsterås till uppsala. Det vankas nämnligen 70 årskalas för min farmors sambo. Der kommer bli riktigt fint då jag får träffa min familj, eller ja en hel del av min släkt. Och som om inte det vore nog så kommer min mamma och syster hit till mig och min sambo och hälsar på mellan 25/4-30/4 :) LYCKA! Dessvärre jobbar jag, men som sagt det är rätt så korta arbetstider det rör sig om så det gör inte så mycket.

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar