söndag 1 maj 2011

Garden

I min trädgård finns ett äppelträd som står i blomm och ger goda äpplen, ett körsbärsträd som också blommar för fullt och ger härligt goda körsbär, plommonträdet är på god väg att blomma och blir proppfullt utav saftiga & söta små röda plommon. Utöver dessa fantastiska fruktträd har vi rabarber, svarta & röda vinbär, krusbär och gräslök. En ganska så god trädgård med andra ord ;) i år kommer jag även att tillföra tomater, morötter och smultron till mitt utomhusskafferi! Jag är fortfarande lite kluven i hur jag ska göra med tomaterna. Det bästa för morötterna vore att dessa planterades tillsammans då dem sammarbetar bra tillsammans mot sjukdomar och andra hot. Men tomaterna är inte speciellt köldtåliga, så egentligen skulle jag vilja ha dem i krukor så att jag kan flytta in dem under nätterna. Förmodligen blir det så att jag odlar tomaterna i kruka och hoppas att morötterna klarar sig ändå.

Känner ett sug att åka till plantagen för att införskaffa jord, trädgårdsverktyg, frön & plantor!!

Ha en trevlig söndag,
CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar