lördag 15 januari 2011

ut med julen, in med tulpaner!

Helger är ett fantastiskt påfund. Synd bara att den är så kort. Varför kunde man inte ha tre dagar helg och fyra vardagar. Det känns mer rättvist så.
Den här lördagen sov jag länge och gick sedan upp för att duscha och äta frukost, sedan åkte jag in till köpingen för att uträtta lite äreden. Jag köpte sandpapper till mina köksmöbler, bytte ut ett svart mineglas mot ett mörkgrönt mineglas. Gick till systemet och köpte en flaska vin och så in på coop och köpte korv och bröd.

Ikväll ska alltså jag och Linnéa slipa köksmöbler och dricka vin i huset. mysigt!
Slipa möbler är nog bland det tråkigaste som finns, eller slipa över huvudtaget är det tråkigaste som finns. Därför är det kul med lite hjälp. Eftersom Linnéa nu hjälper mig att slipa mina köksmöbler så ska jag hjälpa henne att skrapa tapeter i hennes nya lägenhet. Vi kallar det tjänster och gentjänster!

Efter att ha varit i köpingen har jag packat tre flyttlådor och dammsugit lägenheten. Nu är den inte fullt så skitig som innan. Julen flyttade ner i flyttkartonger igår, dessvärre är julgardinerna kvar, men det får dom också vara tills vi flyttar. Jag tänker inte byta gardiner nu, för att sedan plocka ner dem igen om tre veckor (varav två som vi är borta)!

Nu ska jag fixa lite käk!
CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar