tisdag 22 juni 2010

vilket jäkla sätt!!!

Så blev man helt plötsligt utan jobb i en hel vecka. På tisdag, veckan efter midsommar börjar jag jobba i butiken inne i Kalmar. Men dessförinnan så är jag ledig, om ingen blir sjuk förstås. hmmm... det kommer nog svida lite i kassan senare.

Nåja, jag har i alla fall gjort lite nyttogöra idag. Vi hann med en tur till systembolaget för shopping av midsommardricka. Jag kom över 3 Singha, 3 Mariestad och 2 Corona. Dessutom har jag vin här hemma om det skulle behövas. Efter det så stannade vi till på fika hos svärfar och väl hemma har jag plockat, dammat, dammsugit och torkat golven. Väntar nu på att sistnämnda ska torka så jag kan lägga i lite nya sängkläder i sängen. Därefter är det nog dags för lite mat.

Planer inför midsommar?
Ja, tanken är den att jag och mina kära vänner skall fira i Timmernabben. Frida och hennes pöjk ställer till med kalajs. Dem har beställt köttplanka från Algots som ska inmundigas klockan 15.00 och därefter är det party all night long. Partytält, snacks och lekar står naturligtvis också till förfogande.
Min man firar som vanligt midsommar i båt på Öland, Borgholm. Så jag hoppas att Lajnea vill följa med hem till mig som sovsällskap på midsommarnatten. Under midsommardagen hoppas vi att vi kan ta oss till Borgholm för lite afterbeach!

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar