onsdag 16 juni 2010

S club 7 & Gustafskorv

Den åttonde juni klockan 11.06 satte jag mig på tåget mot Borlänge. Det var en surpriseresa där ingen endaste visste om att jag skulle komma. 18.14 stannar tåget på Borlänge station. Med två tunga väskor rusar jag mot stan, och hinner med 603an som gick tjugo över. Kliver av vid källgatan och börjar gå mot mamma & pappas gula villa. Strax innan jag kommer fram till huset stöter jag på TomTom, han ser lite förvånad ut med rusar sedan fram för att nosa och hälsa på mig :) TomTom är alltså familjens katt! Fem minuter senare ringer jag på dörren, Sanna öppnar. Det tar några sekunder innan hon fattar att jag är jag, haha, hon tappade hakan fullständigt. Jag får en STOR kram.
Pappa sitter och tittar på tv inne i vardagsrummet, Sanna studsar in och ser överlycklig ut, pappa undrar vad hon är så glad för. Efter henne spatserar jag in, pappa tappar också hakan och frågar "Hur kom du hit?"
Mamma är och kikar på 9ornas bal, och när hon kommer hem sitter jag vid köksbordet.
Sanna ropar "Mamma, mamma!! Kom och titta, mamma!!", mamma kommer in i köket och ser mig. "Hej hej" säger jag, "Hej" säger mamma... "MEN ÄR DET DU??!". Hon trodde att jag var Sannas kompis först.

Efter det ringer jag min vän Maria:
J "Hej. Vill du gå på satc2 med mig och Tommy?"
M "Ja, hemma hos dig?"
J "Nej, alltså på bio?"
M "Jamen, alltså nere i din region?" (syftar på Kalmar)
J "Alltså jag och Tommy är båda i Borlänge!"
M "SKRIIIIIK!!" "är ni... är DU I BORLÄNGE???!!"
och sedan fortsätter det på det viset :P

Jag överraskade ALLA mina nära och kära. Man är hett efterlängtar, eftertraktad och omtyckt när man kommer på besök till staden B! Det var roligt med en surprise-resa, satt 7 timmar på tåg med fjärilar i magen. En hel vecka tillbringade jag med nära och kära. Update om vad jag gjorde kommer sedan.

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar