måndag 7 juni 2010

PLOPP!

Första veckan i juni, med undantag för första juni har verkligen varit underbar. Solen har lyst från en klarblå himmel. Jag har hunnit grilla & sola med Linnéa, varit ut med båten och bara legat och stekt och ätit sallad, varit på födelsekalas ute med saft och bullar, varit iväg på en minisemester med båten till Borgholm där jag förövrigt lyckades halka av båten rätt ner i hamnbassängen, oooops! Jag måste ha fallit rätt ner för det var ett tyst litet plopp, dessutom kom jag aldrig under med huvudet vilket gör mig stolt över mina snabba reflexer. Dessvärre slog jag i revbenen rätt så ordentligt, så pass att jag tappade andan faktiskt. Så där låg jag i vattnet och kunde knappt andas och det enda jag brydde mig om var mina skor som snart skulle lossna från fötterna och sjunka ner på bottnen. Älsklingen kom snabbt till undsättning och var nog lite förvånad när jag kippande efter andan räckte honom mina skor ;) Men förutom min lilla badincident så var minisemestern jättemysig. Vi åt middag på Mamma Rosa, spelade yatzy, gick och kollade lite på stan, lyssnade på musik och bara umgicks jag och han!

I torsdags skrev jag min sluttenta och tog sedan sommarlov, härligt!! Jag har sommarlov tills den 15e juni då mitt sommarjobb startar. Ikväll ska jag på anticimex-utbildning för jobbets räkning då jag jobbar med mat. Förhoppningsvis får vi också våra scheman då.
Idag är det mulet ute och smålands riviera kan nog behöve en skur så det gör inget. Har lite saker att pyssla med idag.

Hoppas alla njuter av sommaren nu.
CIAO!

2 kommentarer:

  1. låter helt fantastiskt hörru! hehe, sommarens första dopp eller? :P hehe. tur att du klara dig gumman! du, jag tänkte jag skulle göra ett nytt försök med min blogg, så jag tänkte bara säga de. eftersom jag så att du hade kommenterat :P hehe.jag ska försöka vara duktigare på att svara :P

    SvaraRadera
  2. Haha, ja sommarens första dopp. I den 10grader varma hamnbassängen :) Jag såg det på bdb, intressant. Jag ska absolut följa :P

    SvaraRadera