torsdag 10 september 2009

pinigt

Det är ju nästan pinsamt att jag knappt hinner publicera 1 inlägg/vecka sedan jag började på högskolan, som vid årsskiftet byter namn till Linneuniversitetet. Detta fenomen har det tagits upp både här och där under första veckan "Ni påbörjar eran utbildning på högskolan, men ni får en universitetsexamen, höhöhö".

Nåväl, vi har gått på olika seminarium. Skriva, tala och drama är vad vi för tillfället håller på med. Igår höll vi ett muntligt anförande på 2 min om vad som helst, det enda han sa var att vi skulle använda oss utav trädstrukturen. Så jag talade glatt på om Vintern: snö, jul & nyår.
Fick bra respons, trots att jag var så nervös att jag höll på att dö så talade jag lungt och tydligt, jag såg glad och engagerad ut, jag hade bra blick och fick publiken intresserad.

De dåliga var att jag bara pratade i 1 min och 16 sek. Men de är bara något att jobba på sade han. Det är en fin lärare de.

Jag har haft pluggstunder med Linnea. I dag har vi studiedag. Så Linnea knackade på dörren vid 7.30 och så åt vi frukost tillsammans, frallor med skinka, gurka & tomat, youghurt med musli och ett glas O'boy.

Sedan pluggade vi ett tag och åkte därefter till mönsterås GY och kopierade böcker.
Hon hade en bok jag behövde och jag hade en bok hon behövde. Pågrund av dålig framförhållning så är alla böcker slut, ÖVERALLT! Så vad gör man inte.

Nehej, planer för helgen

Fredag: vaccinationsspruta inför Thailand, färga håret, fixa håret med Linnea och sedan en hejdundrande fest här på smitte på kvällen.
Lördag: Pluggis
Söndag: pluggis och fixa MASSA matlådor.

Yes, sen äre back to school. Nu måste jag fixa lite kvällskäk.

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar