fredag 25 september 2009

must be funny in a rich mans world.

Studiedag idag fredag den 25 september, Lön fick vi idag, och csn.

Imorse var jag lycklig ägare till 22.000 kr. Men efter att datorn, thailandsresa, räkningar och hyra var betalda är jag återigen fattig student. Trots detta har jag ändå några ören mer än jag räknat med. Sådant gör mig alltid lycklig. Det är mycket snack om att pengar inte gör en lycklig. Bullshit säger jag. Det är ju pengar som avgör vem man är i samhället. Rik eller fattig, snygg eller ful, medelklass eller överklass, cool eller tönt.. you name it!

Nej, men allvarligt, pengar förenklar livet. Jag säger inte att man blir lyckligare av att vara miljonär. Men att ha pengar så man klarar sig o lite till. Istället för att behöva vända på varenda öre man har för att få de att gå runt.

Klar att jag och Martin kommer ha de lite körigt med pengarna nu de närmsta åren,
eftersom jag pluggar och bara kommer ha csn. Apropå de, lönen jag fick idag var min sista :(

Imorgon blire partajj och utgång. Planerna var egentligen att jag skulle till Växjö på Jennys födelsedagsfest. Men återigen här så rörde pengarna till det.

Växjö:
Resan t/r 250:-
inträde utgång 60:-
dricka 50-60:-/cider

Kalmar:
Resan t/r 70:- (nattbuss)
inträde utgång 0:- (bistro)
dricka 29:-/cider

Återigen segrade fattigdomen. Men de blir ändå förfest i Mönsterås innan vi gör Kalmar osäkert.

Nehej, Martin har åkt till Ohamn på hockey, jag har lagt i en maskin med tvätt och borde plugga. 2 böcker, och redigering utav en uppsats står på schemat.

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar