torsdag 14 juli 2011

BUS

Det två första veckorna jobbade jag tolv utav fjorton dagar. Den här veckan jobbar jag en utav sju dagar, det är så det är när man är springvikarie. I tisdags åkte min syster och kusin hem efter att ha spenderat några dagar hos mig i nabben. Vi har haft filmmys, partajat både här hemma och på öland, testat Rhodos hemkörning av pizza (toppbetyg!) och tagit nattdopp i östersjön. Jag tror att brudarna var nöjda med sin vistelse, det var i alla fall jag. Idag kommer mamma, pappa och Sanna (igen) på besök, hur länge dem stannar återstår att se. Farmor och hennes man kommer imorgon men åker vidare redan på söndag. Om vädret tillåter hade vi tänkt ta en tripp till Pataholm på lördag för en fika i deras trädgårdscafé där dem bla säljer våfflor!

Igår hade jag en riktig städdag och städade hela huset uppe och nere, plus att jag städade iordning bpden ute på gården där mamma och pappa ska sova. För att få plats med våra fem gäster har vi fått placera ut dem lite här och där i huset, och för att kunna utnyttja så mycket yta som möjligt på övervåningen under vår vakna tid så har vi placerat 3 av gästerna nere i källaren och 2 utav gästerna i boden ute på gården. Jag hoppas att det ska gå bra.

Nu ska jag göra en liten omflyttning av mina pocketböcker, laga lunch och fixa iordning mig själv!

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar