torsdag 9 juni 2011

Studenttider

Det känns alltid knepigt när man väl ligger i gästrummet hos mamma och pappa. Även om jag älskar att vara i Dalarna, att få umgås med familjen 24/7 så känns just kvällarna lite vemodiga! Att inte ligga i min säng, att min darling inte ligger brevid eller (om han jobbar natt) veta att han inte kommer att krypa ner brevid mig på morgonen :)

Men hur som haver så gick resan hit smärtfritt, långtråkig som väntat men ändå bra. Jag lämnade blomstermåla 06.15 och var i Borlänge 14.00! Jag och mamma gick direkt till kupolen och efter en stund där bestämde vi oss för att gå till stan även om det såg rätt mörkt ut. Vi kan inte ha hunnit mer än 100 meter innan himmelen öppnade sig. Vi tog skydd i en tunnel, men regnet fortsatte att ösa ner och vattnet forsade in i tunneln så vi slog upp våra paraplyer och sprang tillbaks till kupolen i skyfall, åska & blixtrar. Väl inne på kupolen gick strömmen ;) Haha.

Nåväl tillslut kom vi hem. Jag bjöd på enchiladas och blåste och lockade Sannas hår. Nu är det hög tid att sova för morgondagen kommer att vara minst lika tidig och hektisk.

God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar